Audyt

Audyty procesów oraz funkcjonowania działów HR

Ocena procesów HR w firmie i funkcjonowania działów HR, dokonanie porównań z trendami rynkowymi na podstawie rynkowych benchmarków, w celu określenia obszarów wysokiej i niskiej skuteczności praktyk HR oraz ich efektywności kosztowej. Dokonana zostanie ocena dostosowania procesów i systemów HR do strategicznych celów firmy oraz oczekiwań kadry menedżerskiej i pracowników.
Zdefiniowane zostaną również obszary ryzyk.
W raporcie sformułowane zostaną rekomendacje dotyczące rozwoju procesów, systemów oraz działów HR.

Audyt HC i HR Risks

Określanie ryzyk związanych z zarządzaniem kapitałem ludzkim oraz ryzyk związanych ze stosowanymi metodami i systemami zarządzania kadrą. Błędy w przyjętych strategiach i stosowanych narzędziach realizacji mogą w efekcie odbijać się negatywnie na potencjale innowacyjnym firmy i jej zdolności do wprowadzania nowych produktów i ulepszania procesów, a także hamować rozwój wiedzy i umiejętności pracowników, pogarszać klimat organizacyjny i powodować nadmierną skalę odejść cennych pracowników.

Audyt systemu wynagradzania

Ocena funkcjonowania systemu wynagradzania, jego logiki, spójności wewnętrznej oraz stopnia, w którym pomaga on w realizacji celów strategicznych firmy. Określenie ryzyk związanych z dalszym funkcjonowaniem systemu wynagradzania i sformułowanie rekomendacji rozwojowych dla systemu wynagradzania i polityki wynagrodzeń.

Audyt systemu rekrutacji i selekcji

Ocena funkcjonowania systemu rekrutacji i selekcji kadr, jego logiki, spójności wewnętrznej oraz stopnia w którym pomaga on w realizacji celów strategicznych firmy poprzez wspieranie rozwoju kluczowych kompetencji Firmy.

Audyt systemu uczenia się (ucząca się organizacja)

Ocena, w jakim stopniu organizacja ma rozwinięte procesy uczenia się i wykazuje cechy organizacji uczącej się, które mogą jej pomoc w rozwijaniu innowacyjności i dostosowywaniu się do nowych wyzwań ekonomicznych czy technologicznych. Sformułowanie rekomendacji dotyczących budowania profilu organizacji uczącej się.

Ocena potencjału innowacyjnego i efektywności

Ocena, w jakim stopniu firma jest w stanie rozwijać innowacyjne rozwiązania produktowe i procesowe oraz w jakim stopniu stosowane systemy oraz praktyki zarządzania wspierają budowanie innowacyjnego profilu firmy.
W raporcie przedstawiamy diagnozę barier innowacyjności i formułujemy rekomendacje dotyczące przełamywania tych barier.

HR Business partner

Ocena stopnia przygotowania działu HR do realizacji roli HR Business Partner polegająca na zapewnieniu bezpośredniej współpracy i wsparcia ze strony HRL dla menedżerów kierujących całą firmą, odpowiedzialnych za budowę i realizację strategii firmy, budowanie kompetencji działów HR albo menedżerów HR.

facebook.com linkedin.com twitter.com

podobne wpisy

Strategia HR
Pomagamy w opracowaniu strategii HR dla firm, które chcą wykorzystać zalety systemowego i długofalowego podejścia
Consulting
  Projektowanie systemów wynagradzania System wynagradzania to podejście do kształtowania poziomu wynagrodzeń w firmie w
Budowanie Strategii Zarządzania Kapitałem Ludzkim w firmie
  Dużym zagrożeniem dla rozwoju firm może być brak odpowiedniej liczby pracowników o niezbędnym przygotowaniu