Nasz program szkoleniowy powstaje w oparciu o metodologię treningu partycypacyjnego – Activity Based Learning, który zakłada, że najefektywniejsza nauka odbywa się poprzez działanie i doświadczenie. W trakcie szkoleń wykorzystujemy aktywne metody pracy, takie jak ćwiczenia indywidualne i grupowe, studia przypadków oraz dyskusje. Krótkie wykłady i prezentacje wiedzy teoretycznej stosuje się jedynie w celu przedstawienia lub przypomnienia uczestnikom zakres danego zagadnienia.
Przy opracowywaniu programów szkoleń przykładamy wagę do wyboru rozwiązań uwzględniających specyfikę Klienta oraz typowe problemy, z jakimi stykają się pracownicy. W tym celu spędzamy kilka dni na rozmowach z menedżerami i pracownikami, aby lepiej zdefiniować istniejące potrzeby szkoleniowe oraz dopasować materiały dydaktyczne do doświadczeń zawodowych przyszłych słuchaczy.
Optymalne tempo zajęć umożliwia wszystkim uczestnikom doskonalenie nabytych umiejętności praktycznych. Istotne jest, aby szkolenia, oprócz transferu praktycznej wiedzy, dały uczestnikom sposobność rzeczywistej refleksji opartej na doświadczeniu. Takie podejście zapewnia lepsze przyswojenie treści oraz ułatwia jej przełożenie na efektywne działanie w środowisku pracy.
Obszary szkoleń:
PRZYWÓDZTWO I ZARZĄDZANIE
Akademia menedżera – kompleksowy program rozwoju kompetencji menedżerskich, również z nastawieniem na zarządzanie różnorodnością, czyli wyposażenie w wiedzę i narzędzia pomocne przy wydobywaniu potencjału wynikającego z różnorodności członków zespołu. Omówienie stylów menedżerskich, sposobów komunikowania oraz motywacji, wpływających na budowanie efektywnych i zaangażowanych zespołów.
Lider na miarę nowych czasów – zwiększenie identyfikacji, zaangażowania i odpowiedzialności za realizację nowej strategii i wdrażanie zmiany strukturalnej. Umiejętność stymulowania zrozumienia nowej strategii firmy przez zespół wprost przekłada się na poprawę efektywności działania wszystkich pracowników. Uczymy elastycznego wykorzystywania dostępnych narzędzi zarządczych, by usprawniać komunikację o nowych wyzwaniach, celach strategicznych i procesie zmiany.
Sztuka wyznaczania i osiągania celów – rozwój umiejętności w zakresie MBO w organizacji. Poprawa własnej efektywności poprzez umiejętne wyznaczanie celów, wyposażenie uczestników w umiejętności zarządzania priorytetami, czasem, projektami i procesami.
Coachingowy styl zarządzania – coaching jest oceniany jako jedna z najefektywniejszych metod rozwoju pracowników i organizacji. Umiejętności rozwijania kompetencji zespołu poprzez rozmowę coachingową i zastosowanie przydatnych narzędzi przynosi dobre rezultaty w krótkiej perspektywie czasowej. Bycie coachem wymaga zdobycia niezbędnej wiedzy i doświadczenia, ale poznanie nawet podstawowych elementów pracy coachingowej może pomóc menedżerom lepiej wspierać rozwój i efektywność pracowników.
Komunikacja w sytuacji kryzysowej oraz w zarządzaniu – rozwinięcie umiejętności identyfikowania sytuacji kryzysowych w firmie oraz opracowania sposobu reagowania na kryzys. Diagnoza problemów kadry menedżerskiej w zarządzaniu pracownikami: dlaczego szef pracuje za swoich pracowników; największe problemy w zarządzaniu personelem i jak sobie z nimi poradzić; dlaczego menadżer ma trudności z wyznaczeniem zadania, jego nadzorem i rozliczeniem z wykonania?
Wdrażanie strategii w organizacji – rozwój wiedzy i umiejętności w zakresie wdrażania strategii w organizacji poprzez przedstawienie podstaw interpretacji dokumentów dotyczących strategii i długofalowych planów działań w organizacji. Rozwój umiejętności praktycznego wdrażania strategii i stosowania zasad dobrych praktyk w tym zakresie. Rozwój umiejętności przewidywania ryzyk i zagrożeń dla realizacji strategii, a następnie przygotowywanie planów działań. Rozwój umiejętności przywódczych w zakresie komunikowania strategii pracownikom i budowania ich zaangażowania w proces wdrażania strategii.
Almanach menedżerski – kompleksowa wiedza dotyczącą zarządzania sobą oraz zarządzania innymi.
Pozostałe w tej kategorii:
Zarządzanie kompetencjami pracowników;
Waga działań motywujących pracowników;
Zarządzanie sobą oraz zespołem;
Zarządzanie społeczne;
ZARZĄDZANIE KAPITAŁEM LUDZKIM
Akademia asesora – pełen zakres przygotowania do realizacji projektów Assessment/ Development Centre. Budowa modeli kompetencyjnych: zakres informacji niezbędnych do stworzenia modelu kompetencji (źródła i sposoby); definiowanie kompetencji; wskaźniki behawioralne; zastosowanie i tworzenie profili kompetencyjnych. Identyfikacja i ocena istotności zadań na stanowisku.
Akademia HR Business Partner – przekazanie wiedzy oraz rozwinięcie umiejętności ważnych w realizacji zadań związanych z wypełnianiem roli HR Business Partnera zaangażowanego we wprowadzanie nowego modelu współpracy między pionem HR i menedżerami liniowymi oraz zwiększanie udziału specjalistów HR we wprowadzaniu dobrych praktyk zarządzania, w rozwój kompetencji menedżerów i pokonywanie barier ograniczających efektywność firmy.
Akademia restrukturyzacji i optymalizacji zatrudnienia – rozwinięcie umiejętności dostosowywania poziomu i struktury zatrudnienia do ekonomicznych potrzeb firm, z zapewnieniem dbałości o ograniczanie kosztów społecznych i przy poszanowaniu praw pracowników. Cykl przeznaczony przede wszystkim dla menedżerów liniowych, menedżerów projektów restrukturyzacyjnych oraz menedżerów i specjalistów HR.
Controlling personalny – model biznesowy i strategia organizacji, Zrównoważona Karta Wyników a analiza strategiczna w HR i strategia HR oraz Zrównoważona Karta Wyników biznesowych wobec zarządzania wynikami i/lub zarządzania przez cele. Inicjatywy strategiczne i polityki obszarowe w HR oraz ich parametryzacja. Zarządzanie oraz controlling procesów HR. Zarządzanie jakością, Total Quality Management i Kaizen. Formalny i funkcjonalny audyt funkcji personalnej, analiza pracy i etatyzacja, analizy jakościowe, wskaźnikowe i benchmarki w HR. Efektywny system wynagradzania i motywowania na bazie Employee Value Proposition.
Oceny pracownicze i wspieranie rozwoju zawodowego – zapoznanie uczestników z wagą oceny pracy dla prawidłowego zarządzania ludźmi w firmie oraz realnego rozwijania kompetencji pracowników. Pogłębienie wiedzy z zakresu roli i funkcji oceny oraz jej miejsca w cyklu komunikacji z pracownikiem; doskonalenie umiejętności koncentrujących się na rzetelnym przeprowadzeniu rozmowy oceniającej i zbudowaniu programów rozwojowych/naprawczych. Rola i funkcja oceny oraz jej miejsca w cyklu komunikacji z pracownikiem; doskonalenie umiejętności koncentrujących się na rzetelnym przeprowadzeniu rozmowy oceniającej i zbudowaniu programów rozwojowych/naprawczych.
Wartościowanie stanowisk pracy – przygotowanie do nadzorowania i kontrolowania poprawności prac zespołu wartościowania stanowisk pracy oraz do sesji wartościujących poprzez: zapoznanie kardy kierowniczej z tematyką i praktykami rynkowymi budowania efektywnych systemów motywacji na bazie wartościowania stanowisk pracy; umiejętność oceny jakości pracy zespołu wartościującego, w tym próbna sesja wartościowania służąca analizie wypracowanego podejścia do wartościowania.
Pozostałe w tej kategorii:
Ewaluacja jakościowa i ilościowa projektów z zakresu HR
Ewaluacja szkoleń
Komunikacja wewnętrzna w firmie
Planowanie i realizowanie badań w organizacji
Prawo pracy
Wywiad kompetencyjny w procesie rekrutacji
SKUTECZNA SPRZEDAŻ
Profesjonalna obsługa klienta
Techniki sprzedaży
Budowanie relacji z klientem
WSPÓŁPRACA W ZESPOLE
Budowa zespołu w oparciu o narzędzie Facet5
Efektywna komunikacja interpersonalna i zespołowa
Komunikacja i współpraca w zespole
Rozwiązywanie konfliktów
EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA
Elementy wystąpień publicznych
Inteligencja emocjonalna
Komunikacja asertywna w relacjach społecznych
Kreatywność i twórcze rozwiązywanie problemów
Praca nad własnym potencjałem zawodowym i poszukiwanie pracy (dla specjalistów np. w ramach outplacementu)
Savoir-vivre w biznesie
Techniki radzenia sobie ze stresem
Trening komunikacji interpersonalnej
Umiejętności interpersonalne
Umiejętności w zakresie skuteczności osobistej i współpracy